اختبار أخذ استراتيجية لامتحان التمريض المجلس


اختبار أخذ استراتيجية لامتحان التمريض المجلس
الحصول على استراتيجيات نكليكس تحتاج إلى تمرير! ما وراء النصائح، التسجيل إلى أفضل خطط مراجعة نكليكس وحزم الدراسة & # 8211؛ سجل هنا اليوم.
أسئلة أخرى سوف يطلب منك "تحديد كل ما ينطبق" من خمسة إلى سبعة خيارات من خلال النقر في المربعات الصحيحة لتحديد الإجابات (أسئلة مولتيبلرسبونس). في العناصر البديلة، قد تشاهد المخططات والجداول، أو قد تجد الصور والرسوم البيانية التي تتطلب تحديد الموقع الصحيح ("بقعة ساخنة") إما عن طريق نقطة والنقر أو ملء في الفراغ.
في العناصر التي تتطلب حسابا، وتحديد الأرقام التي تحتاج إلى معرفة الإجابة العددية الصحيحة واستخدام آلة حاسبة المنسدلة لملء الفراغ. وهناك بند بديل آخر هو "استجابة السحب والإفلات"، حيث يطلب منك ترتيب جميع الاستجابات الصحيحة بترتيب الأولوية: تحديد الإجراء أو العامل الذي تعتقد أنه ينبغي أن يكون أولا، ثم تحديد أيهما يجب أن يكون آخر.
ونحن نعتقد أن استراتيجيات نكليكس التالية سوف تساعدك على تضييق اختياراتك بشكل منهجي وذكاء: -
دائما، كل شيء، الجميع، أبدا، لا شيء، فقط، كل، يجب. يجب أن ينظر إلى الإجابات التي تتضمن كلمات عالمية مثل هذه بحذر لأنها تعني ضمنا أنه لا توجد استثناءات. هناك عدد قليل جدا من الحالات التي الجواب الصحيح هو أن المطلق. على سبيل المثال: يجب على الممرضين توخي الحذر عند إجراء مقابلات مع العملاء الذين لديهم مشكلة في استخدام الكحول / التبعية بسبب: 1. هؤلاء العملاء دائما مبالغا فيه. 2. هؤلاء العملاء هي أبدا متسقة.
وهناك استراتيجية جيدة نكليكس هو أن أي مثل هذه الإجابة المقترحة ينبغي النظر بعناية مع أي استثناء من شأنه أن يجعل هذا استجابة كاذبة. الجواب الأكثر معقولية على ما سبق قد يكون "العملاء الذين لديهم مشكلة استخدام الكحول / التبعية قد لا يكون مؤرخين موثوق بها".
2. أوسع، أشمل الأجوبة. اختيار الإجابة التي تشمل جميع الآخرين، والتي يشار إليها هنا باسم "تأثير مظلة."
مثال: وظيفة التمريض الرئيسية في العلاج الجماعي هو:
1. مساعدة العملاء إعطاء وتلقي ردود الفعل في المجموعة 2. تشجيع العملاء لإثارة مخاوفهم. 3. تسهيل التفاعل الجماعي بين الأعضاء. .4 تذكیر العملاء بتقدیم تعلیقاتھم إلی المجموعة.
الرقم 3 هو الخيار الأفضل لأن جميع الخيارات الأخرى تقع تحت ذلك.
3. اختبار مدى معقولية الجواب عن طريق وضع وضع معين لنفسك. على سبيل المثال، يمكن أن يقرأ السؤال: "أفضل طريقة عند إجراء المقابلات مع الأطفال الذين لديهم مخاوف غير عقلانية هي: (1) مساعدتهم على تحليل سبب شعورهم بهذه الطريقة". اسأل نفسك إذا كان من المنطقي استخدام تحليل فرويد مع سنتين من العمر، الأطفال.
4. التركيز على العميل. استراتيجية نكليكس جيدة - عادة ما يكون السبب في القيام بشيء مع العميل ليس للحفاظ على سمعة جيدة من الطبيب أو المستشفى أو ممرضة، أو إنفاذ القواعد. وسوف تركز الخيارات الخاطئة على تجنيد تعاون العميل لغرض الوفاء بالأوامر أو لأنها القاعدة.
على رؤية العميل من السرير ضد أوامر، بدلا من مجرد قول "انه ضد أوامر الطبيب بالنسبة لك للحصول على ما يصل،" قد تستجيب بشكل أفضل من خلال التركيز على كيفية العميل يتفاعل مع القيود على التنقل، بالقول، على سبيل المثال ، "أستطيع أن أرى أن كنت ترغب في الحصول على ما يصل، وأنه من المزعج لك أن تكون في السرير الآن. اسمحوا لي أن تساعد على العودة إلى الفراش بأمان ونرى ما يمكنني القيام به بالنسبة لك ". أمثلة على الخيارات التي تركز على العميل هي: الاعتراف، وتقديم خيار، وتحديد التفضيلات.
5. القضاء على أي إجابة التي من المسلم به أن أي شخص لا يستحق أو جاهل. على سبيل المثال، في السؤال، "لا ينبغي أن يقال للعميل المدى الكامل لحالتها لأن. . . "سيكون رد فعل ضعيف". . . انها لن تفهم ". اختيار الجواب الذي يركز على العميل باعتباره إنسانا يستحق.
6. عندما كنت لا تعرف أفضل إجابة، وتحتاج إلى تخمين، والبحث عن الجواب التي قد تكون مختلفة عن الآخرين. على سبيل المثال، إذا تم ذكر جميع الخيارات ولكن واحد في ملليغرام والاستثناء يقرأ "1 ز"، أن هذا الخيار قد يكون مستخرج أو أفضل خيار.
7. اقرأ السؤال بعناية لمعرفة ما إذا كان يتم استخدام معدل سلبي. إذا كان السؤال يسأل: "أي مما يلي هو أقل فائدة"، تأكد من توجيه تفكيرك وفقا لذلك. التأكيد على كلمة رئيسية مثل أقل، بطلان، أو تجنب كما تقرأ الأسئلة. في هذا النوع من السؤال، فإن الإجابة الصحيحة قد تعكس شيئا خاطئا.
8. لا نبحث عن نمط في الإجابات الصحيحة. إذا كنت قد حددت الخيار 3 للعديد من الأسئلة على التوالي، فلا تتردد في اختيار الخيار 3 مرة أخرى، إذا كنت تعتقد أن هذا هو الرد الصحيح.
9. ابحث عن الخيارات التي تعرفها صحيحة أو قد تكون غير صحيحة. استراتيجية نكليكس جيدة - يمكنك توفير الوقت وتضييق اختيارك باستخدام هذه الاستراتيجية. هذه الاستراتيجية مفيدة أيضا عندما يتطلب منك السؤال تحديد جميع الخيارات التي تنطبق. قراءة كل خيار وتحديد ما إذا كان صحيحا أم لا؛ إذا كان صحيحا، انقر على مربع على يسار الخيار. لا يوجد رصيد جزئي إذا قمت بتحديد بعض ولكن ليس كل ما ينطبق.
10. في إزالة الإجابات النفسية والاجتماعية المحتملة، تذكر أن تبحث عن أمثلة لما تم تضمينه في الاستجابات غير العلاجية (على سبيل المثال، إنكار المشاعر، الطمأنينة الكاذبة، تغيير الموضوع).
المزيد من استراتيجيات نكليكس-رن أدناه & # 8230؛
11 - إن الخيارات الخاطئة تميل إلى أن تكون إما قصيرة جدا أو طويلة جدا ومتضمنة.
12 - إن الاستجابات التمريضية النفسية - الاجتماعية الأفضل للاختيار هي تلك الردود.
(أ) التركيز على المشاعر (ما لم تكن السلامة على المحك!): "كيف كان ذلك شعورك؟" (ب) تعكس تعليقات العميل: "أنت تقول أنك جعلتك غاضبا". (ج) إبلاغ قبول الممرض من قبل الممرض بدلا من الانتقاد أو حكم القيمة؛ (د) الاعتراف العميل: "أرى أن كنت وينسينغ"؛ و (ه) البقاء في الوقت الحاضر: "ما الذي سيساعد الآن؟"
13- ابحث عن الردود المتوسطة والمقبولة والآمنة والمشتركة والنموذجية "المتنوعة في الحدائق"، وليس الاستجابات "الاستثناء من القاعدة" أو الاستجابات الباطنية أو المثيرة للجدل.
14. القضاء على الاستجابة التي قد تكون الأفضل للطبيب لجعل. استراتيجية نكليكس جيدة - ابحث عن استجابة رن المناسبة النفسية والاجتماعية؛ على سبيل المثال، الأطباء النفسيين تحليل الماضي، والممرضات بشكل عام تركز على المشاعر والحالات الحالية.
15. ابحث عن أوجه الشبه والتجمعات في الردود والفكرة الرئيسية الفريدة في ردود الاختيار من متعدد.
مثال: في أي نشاط سيكون من المهم لحماية العميل الذي هو على الفينوثيازين من الآثار الجانبية لهذا الدواء؟
1. خدمات الكنيسة الأحد. 2. الحفل الشفق. 3. فيلم منتصف النهار في المسرح. 4. نزهة غداء على أرض المستشفى.
وتشمل الخيارات 1 و 2 و 3 جميعها أنشطة داخلية. الخيار 4 ينطوي على التعرض في الهواء الطلق أثناء ارتفاع أشعة الشمس. يحتاج العملاء إلى أن تكون محمية.
ضد حساسية للضوء والحروق عندما على الفينوثيازين.
16. تأكد من مالحظة ما إذا كان السؤال يطرح ما هو االستجابة األولية أو األولية التي يجب اتخاذها أو اإلجراء الذي يجب اتخاذه من قبل الممرضة. قد تكون الخيارات المدرجة صحيحة، ولكن في هذه الحالة يكون تحديد الاستجابة ذات الأولوية القصوى أمرا مهما. إذا كان السؤال يطالب باتخاذ إجراء فوري، ربما جميع الإجابات صحيحة وتحتاج إلى اختيار الإجابة ذات الأولوية. تحديد الكلمات التي تحدد أولوية: الأفضل، الرئيسي، الأساسي، الأعظم، الأكثر.
17. عندما كنت لا تعرف الحقائق المحددة التي دعا إليها في السؤال، استخدام المهارات الخاصة بك من المنطق. واحدة من أفضل استراتيجية نكليكس هنا! - على سبيل المثال، عندما يتضمن الجواب مبالغ أو وقتا (أساسا الأعداد) ولا تعرف الإجابة ولا يمكن العثور على أي أساس للتفكير (كل شيء آخر يساوي)، تجنب الاستجابات المتطرفة (أعلى أو أقل القيم العددية).
18 - إيلاء اهتمام خاص للأسئلة التي تحسب فيها كل كلمة. قد يكون الغرض من هذا النوع من السؤال ليس فقط لاختبار معرفتك ولكن أيضا لمعرفة ما إذا كان يمكنك قراءة بدقة والعثور على النقطة الرئيسية (على سبيل المثال، في وقت مبكر مقابل في وقت متأخر من صدمة). في مثل هذه الأسئلة، كل إجابة قد تكون وفرة من الكلمات، ولكن قد يكون هناك واحد أو كلمتين التي تجعل الفرق الحرج. إذا كان للخيار عدة جوانب، يجب أن تكون جميع الأجزاء صحيحة حتى تكون الإجابة صحيحة. إذا كان يمكنك إزالة جانب واحد في إجابة، يمكنك إزالة الخيارات الأخرى مع هذا الجانب.
19. كل شيء آخر متساوي، حدد الاستجابة التي تفهمها بشكل أفضل. ومن المرجح أن يتم تضمين البيانات الطويلة التي يتم تنفيسها كمنشقين وقد تكون الكثير من الكلمات التي تشير إلى القليل أو لا شيء، مثل "المعايير التي ينطوي عليها تنفيذ المراجع المفاهيمية لتوحيد البروتوكول". قد ترغب في إزالة اللغة غير العادية أو التقنية العالية. ربط الوضع إلى شيء مألوف لك.
20. تتطلب الأسئلة "تحديد كل ما ينطبق" ضرورة تحديد جميع الردود الصحيحة للحصول على رصيد. أولا اختيار الكلمات الرئيسية (أكتب لهم، إذا كان هذا هو مفيد لك). ترجمة، إلى الكلمات الخاصة بك، جوهر ما يطلب في السؤال. قد تغمض عينيك عند هذه النقطة ومعرفة ما إذا كان الجواب "للملوثات العضوية الثابتة" في الاعتبار. ثم، خالي من الخيارات الإجابة، وتبحث عن الاستجابة التي تتوافق مع ما جاء لأول مرة في ذهنك. وقد تم تناول الأفكار أو الموضوعات الرئيسية التي ينبغي البحث عنها في الاستجابات النفسية الاجتماعية في هذا القسم، على سبيل المثال، البحث عن استجابة "الشعور"، وقبول، واعتراف العميل، والتفكير.
مواصلة دراسة استراتيجيات نكليكس-رن أدناه & # 8230؛
استراتيجيات نكليكس أكثر حرية ++++ (A جديد تحطم دورة مجانية للمرشحين نكليكس)
21. ابحث عن أفضل إجابة، وليس الإجابة الصحيحة. قد يبدو أن هذا هو استراتيجية نكليكس واضحة ولكن من الجدير بالذكر - على سبيل المثال، قد يكون العمل غير الصحيح أفضل إجابة إذا ساق يطلب عمل غير مناسب (على سبيل المثال، "أي مما يلي هو عمل غير لائق؟" يمكن إعادة صياغة ليقول "أي عمل خاطئ؟").
22 - ولتضييق الخيارات، نجد أولا خيارين متناقضين؛ على سبيل المثال، نقص فرط، تمديد فليكس، وإعطاء حجب، تمدد، ضيق، زيادة انخفاض، بطء القلب، عدم انتظام دقات القلب. ثم التركيز على أي واحد قد يكون الصحيح أو أفضل خيار.
23. التركيز على الإجابة المناسبة للعمر (على سبيل المثال، "عند رعاية طفل صغير، ما هي مسألة السلامة التي يجب أن تكون الممرضة المعنية؟").
24 - يشير تسلسل الوقت إلى أفضل خيار. على سبيل المثال، اسأل نفسك متى يحدث هذا (على سبيل المثال، قبل الولادة أو بعد الولادة؛ قبل الجراحة أو بعد العملية الجراحية؛ قبل أو أثناء أو بعد؛ في وقت مبكر أو في وقت متأخر، على الفور؟).
25. في المسائل المتعلقة بإدارة الدواء، يجب تطبيق الحقوق الخمسة:
26. عندما يبدو أكثر من إجابة صحيحة، اختر الخطوة الأولى من عملية التمريض ("تقييم" قبل "تنفيذ"). تشير عبارات التقييم والعبارات إلى الأولوية:
27. عزل الأفعال عن بقية السؤال (على سبيل المثال، نسأل هو أفضل من أقول، إعطاء، أو تجاهل).
28. لا تغفل الجواب الواضح: كيس (حافظ عليه بسيط). على سبيل المثال، أفضل إجابة لما يجب القيام به عندما يكون هناك مالودور في غرفة العميل مع فغر القولون هو "التحقق من ستوما لتسرب البراز". إذا كان رائحة مثل البراز، تحقق من البراز.
29. عندما تقرأ ما تعطى لنتائج التقييم (على سبيل المثال، العلامات والأعراض) اسأل نفسك: هل هذا صحيح؟ أو أنها ليست موافق؟
30 - عندما يكون الخياران صحيحين، اختر الخيار الذي يغطيهما (أي، يدمج الآخر، مثل التليسكوب).
استراتيجيات نكليكس-رن (تابع)
مثال: بعد ساعتين من خزعة الكبد، تجد الممرضة العميل مستلقيا على الجانب الأيسر. ما هو أفضل عمل للتمريض في هذا الوقت؟
1. تحقق من النزيف. 2. تحويل العميل إلى الجانب الأيمن.
كل من الخيارات صحيحة، ولكن اختيار الخيار 2 لأنه يتضمن الخيار 1؛ فمن الممكن التحقق من النزيف في حين تحول العميل على الجانب الأيمن (حيث الكبد)، للضغط على الموقع (كإجراء وقائي عندما يكون النزيف بعد الجراحة ممكنا).
31. انظر إلى الكلمات الجذر لتعطيك فكرة: على سبيل المثال، هيمي = نصف واحد (هيميانوبسيا = "نصف دون رؤية"). تحطيم الكلمات غير المألوفة في الساق.
32. تذكر ماسلو - "سوما قبل النفس" - الاحتياجات الفسيولوجية هي قبل الاحتياجات النفسية والاجتماعية (أي الاحتياجات المادية أولا). استخدام التسلسل الهرمي ماسلو لتحديد الأولويات عندما يبدو أكثر من إجابة صحيحة.
مثال: ما هي الرعاية التمريضية ذات الأولوية للعميل بعد إكت؟
1. إعادة توجيه إلى الزمان والمكان. 2. ضع القضبان الجانبية لأعلى. .3 اشرح أن فقدان الذاكرة هو نتيجة متوقعة.
عندما تكون الخيارات الثلاثة جيدة (كما في هذه الحالة)، حدد الجانب المادي للرعاية أولا (الخيار 2) بدلا من الخيارين النفسيين الاجتماعيين.
33. فكر في السلامة كأفضل خيار عندما يكون أكثر من إجابة واحدة صحيحة. السلامة أولوية. انظر المثال السابق، حيث وضع القضبان الجانبية حتى عمل "السلامة".
34. تصور الحالة والسلوك، والوضع، والخيارات لمساعدتك في اختيار أفضل إجابة. تشكيل صورة ذهنية (على سبيل المثال، ما هو الانثناء يبدو مقابل التمديد)؛ وتصور الإجابات (على سبيل المثال، للقضاء على كليشيهات تريت أو ردود "استبدادية السذاجة" مثل "هذا غير مسموح هنا").
35. "هل يمكن أن يكون هذا المثل الأعلى أن يكون ممكنا". اختر إجابة عن "مثالية"، وليس حقيقيا، العالم. لا تعتمد فقط على تجارب العالم الحقيقي للإجابة على الأسئلة NCLEX® (أي على الفحص، والإجابة كما لو كان لديك كل الوقت، وجميع الموظفين، وجميع المعدات).
36- عندما تكون في شك بشأن أفضل إجابة، استخدم عملية القضاء أولا (على سبيل المثال، القضاء على ما تعرفه غير صحيح) لتضييق اختيارك لخيارين. فإن أفضل خيار توفر إجابة على ما يسأل السؤال.
37. تطبيق أبسس عندما يدعو السؤال إلى الأولويات:
38 - ويتمثل أحد الأهداف الهامة في تعظيم إجراءات العميل. على سبيل المثال، اختر الخيارات التي تحتوي على كلمات مؤشرات ل "تشجيع":
39 - حاول تحويل الخيارات إلى استجابات صحيحة أو خاطئة إن أمكن بغية تضييق نطاق الخيارين المحتملين. على سبيل المثال، عندما يسأل سؤال عن تعديل جرعة الأنسولين، اسأل نفسك، "ما هو الصحيح حول ضبط الجرعة؟" "هل صحيح أو خطأ أن الجرعة تزداد عندما يكون العميل لديه عدوى؟" (ترو). "هل صحيح أو خطأ أن الجرعة تنخفض عند زيادة مستوى السكر في الدم؟" (فالس). إذا لم تجد أي إجابات "حقيقية"، انظر إلى خيارات الإجابة "ربما".
40. استخدام الاختصارات والمساعدات الذاكرة للمساعدة في تذكر النظرية في اختيار الجواب. سويس إدارة متلازمة كوشينغ:
السكر (ارتفاع السكر في الدم) الماء (احتباس السوائل) العدوى (عرضة لل ...) الصوديوم (الاحتفاظ) التغيرات الجنسية (لا الحيض)
خمسة "بس" لتقييم الكسر:
أبعاد الجرح زيادة الوزن إصابات غير مشخصة نقص التغذية السكري، الإعاقة (على سبيل المثال، مثبطة للمناعة)
استراتيجيات نكليكس-رن أدناه & # 8230؛
41. إعادة توجيه السؤال إذا كان الساق يقول "مزيد من التدريس ضروري" (على سبيل المثال، فإن أفضل إجابة سيكون لها بيان غير صحيح).
42- الاعتراف بما هو طبيعي. على سبيل المثال، هل البيانات المقدمة طبيعية، أم أن علامة / أعراض قدمت "أه-أوه!" (بمعنى أن هناك مشكلة موجودة)؟
43. لا تفوض وظائف التقييم والتقييم وحكم التمريض للممرضة المهنية / العملية المرخصة (لن / لين) أو سنا (مساعد التمريض المعتمد) (على سبيل المثال، لا تفوض: قبول عميل من أور إلى الوحدة. وضع خطة للرعاية؛ تدريس أو تقديم المشورة الهاتفية؛ التعامل مع الخطوط الغازية).
44. القيام بأنشطة مندوب ل لن / لين أو سنا للعملاء الذين هم مستقرة مع نتائج يمكن التنبؤ بها (على سبيل المثال، مساعدة أمبولات عميل الذي هو 2 أيام بوستسورجيري). قم بتفويض أنشطة لفن / لين أو سنا تتضمن إجراءات قياسية وغير متغيرة (على سبيل المثال، أخذ علامات حيوية بعد النضج، وإجراء عمليات القسطرة النظيفة، والتغييرات البسيطة في خلع الملابس، وشفط القصبات الهوائية المزمن باستخدام تقنية نظيفة).
45- عند تحديد هوية العميل، قرر ما تحاول منعه (مثل التعاقدات) أو الترويج (مثل العودة الوريدية).
46 - وللمساعدة في تحديد أي وضع لوضع العميل، تشكل صورة ذهنية لكل موقف في الخيارات (على سبيل المثال، مستلق الصورة، وارتفاع فاولر، وشبه فاولر، سيمز، عرضة، ترندلينبورغ، ليثوتومي، راقد الظهرية).
47 - وعندما لا تبدو أي من الخيارات جيدة، حدد مفهوم التمريض الوارد في الخيارات المعطاة (على سبيل المثال، عوامل الخطر للعدوى).
48 - وعندما يكون هناك شك، فإن إعادة قراءة السؤال أولا هي الحصول على أدلة، ثم إعادة قراءة الخيارات. عندما تجتاز سؤالا حول محتوى التمريض غير المألوف (مثل البزل)، اسأل نفسك أولا، "ما هو موضوع السؤال؟"، ثم "ماذا تعني خيارات الإجابة؟"، ثم أعد صياغة السؤال باستخدام والقرائن من الخيارات.
مثال: ما هو الأكثر أهمية بالنسبة للممرضة أن تطلب من العميل مباشرة بعد البزل؟
1. "هل أنت في الألم؟" 2. "هل تشعر بالدوار؟" 3. "هل الملابس الداخلية الخاصة بك تناسب أفضل حول خط الحزام؟" 4. "هل تحتاج إلى التبول؟"
أول فكرة في السؤال الجذعية: الأكثر أهمية، مباشرة بعد. ثم، بناء على إعادة قراءة الخيارات، يمكنك إعادة صياغة السؤال إلى: "ما هو رد فعل غير مرغوب فيه (تعقيد) بعد هذا الإجراء؟" تتعلق خيارات الإجابة بالنتائج المتوقعة (1، 3)، وهو سؤال لا صلة له بالسؤال بعد الإجراء (4)، ومضاعفات (2)، وهو الخيار الصحيح.
49 - الاعتراف بالنتائج المتوقعة من الأدوية والعلاجات / الإجراءات.
مثال: ما سوف يشير إلى تحسن في.
حالة العميل الذي لديه فقدان الشهية العصبي؟
1. اكتسب العميل الوزن. 2. العميل يزن نفسها كل يوم. 3. العميل يأكل جميع الأطعمة التي تقدم لها. 4. العميل يطلب من الآباء والأمهات لجلب الأطعمة المفضلة لها.
اختر الخيار الذي يظهر التقدم نحو الهدف (في هذه الحالة، فمن زيادة الوزن المتوقع).
50. عندما كنت لا تعرف الجواب، واختيار ما سوف يسبب أقل الضرر.
على سبيل المثال: الممرضة يشتبه في التفكك الجرح البطن عند رفع حواف الضمادات العميل. ماذا يجب أن تفعل الممرضة بعد ذلك؟
1. أخبر العميل أن يبقى هادئا وليس السعال. 2. قدم مشروب دافئ للمساعدة في الاسترخاء العميل. 3. ضع العميل مع أقدام مرتفعة. 4. تغيير خلع الملابس.
الخيار 1 هو أفضل إجابة، لأنه لن يضيف الضرر الذي يمكن أن يحدث مع تغيير الموقف أو خلع الملابس.
"استراتيجيات + اختبار الذكية أخذ = الأشياء الجيدة يحدث!" - ممرضة رائعة.
51. تا كه الرعاية من العميل أولا، وليس المعدات أو الأسرة (إلا إذا كان أحد أفراد الأسرة هو محور المسألة).
52- وإذا كان هناك خيار بوجه عام، عادة ما يميل إلى أن تكون الخيارات الأخرى غير متضمنة هذه الصفات، فاستخدم الخيار الوحيد الذي يكون مؤهلا كأفضل إجابة.
53. تحديد القرائن في الساق، أي، البحث عن كلمة أو عبارة مماثلة المستخدمة في الساق وفي أحد الخيارات. على سبيل المثال، إذا كان السؤال يشير إلى أن العميل هو على الأنسولين وسيطة المفعول (نف)، والساق يطلب لعمله الذروة، والبحث عن الوقت الأوسط. من بين الخيارات من 4، 6-12، 12-14، أو 15 إلى 18 ساعة بعد الحقن، واختيار 6 إلى 12 ساعة (كنقطة الوسط).
54 - وإذا كان هناك خياران متشابهان، فلا يمكن أن يكون الحل هو الجواب لأن كلا منهما متعثر.
مثال: ما الذي قد تتوقعه الممرضة لمعرفة ما إذا كان العميل المصاب بتليف الكبد في المستشفى مع استسقاء؟
1. العميل من المرجح أن يكون أنوريكسيك. 2. سوف يكون تناول العميل ضعيفا، خاصة إذا كان يخدم أجزاء كبيرة.
يمكنك القضاء على كل من هذه الخيارات لأنها تقول الشيء نفسه في كلمات مختلفة: العميل من المرجح أن لا تكون مهتمة في تناول الطعام.
55. لا "تمرير باك" - ثينك ما هو العمل التمريضي أن رن يمكن القيام به قبل استدعاء مد.
مثال: بعد الجراحة، يشكو عميل مصاب بمرض السكري من الغثيان، ويظهر سطحي ويغسل، مع بب 108/78، P 100، R 24 وعميق. ما هو الإجراء التالي؟
1. اتصل ب مد. 2. تحقق من الجلوكوز العميل. 3. إعطاء مضاد للقىء. 4. تغيير معدل ضخ الرابع.
يجب على الممرضة تقييم (الخيار 2) قبل استدعاء مد (الذي قد ثم أمر مضاد للقىء، الخيار 3، وتغيير معدل ضخ الرابع، الخيار 4).
56 - التركيز على الكلمات الرئيسية في ساق السؤال كدليلك:
57 - ولا يعني "العمل" دائما اختيار نوع "التنفيذ" للإجابة. قد يسأل السؤال: "ما هو أفضل عمل للتمريض؟" ومع ذلك، قد يكون الجواب خيار "تقييم".
على سبيل المثال: ما هو أفضل إجراء للممرضة لاتخاذ عندما ذكرت أم في العيادة أن طفلها الذي لديه مرض السكري هو ارتفاع سكر الدم في.
صباح (215 ملغ / دل)، على الرغم من أن الطفل قد تم التحكم بشكل جيد مع نف والأنسولين العادي قبل الإفطار والعشاء؟
1. أقترح أن تعطي الأم وجبة خفيفة قبل النوم في وقت سابق. 2. اقترح أن يتم إعطاء الأنسولين في وقت لاحق في المساء. 3. يقترحون أن يستمروا مع نفس النظام. 4. تحقق من نسبة السكر في الدم الآن، واقترح أن الأم التحقق من ذلك خلال الليل.
اختر "فحص"، وهو "تقييم" استجابة (الخيار 4)، على الرغم من أن السؤال (الجذعية) صيغت كتنفيذ ("أفضل عمل" هو التنفيذ).
58. تذكر التسلسل الهرمي للتمريض. انتقل إلى السطر التالي من سلطة التمريض (على سبيل المثال، الموظفين ← ممرضة ممرضة؛ ممرضة الموظفين لين / لن ←) عندما يطلب السؤال لمن تبلغ عن حالة ما. على سبيل المثال، إذا كان السؤال يتعلق بفن / لين، فإن أفضل إجابة هي تقديم تقرير لممرضة الموظفين.
59. عندما يتضمن السؤال قيم المختبر، اسأل نفسك ما إذا كانت القيمة المعطاة هي "أوه!" (بمعنى أنها مرتفعة جدا أو منخفضة جدا)، أو "أه-هاه" (بمعنى ليس مشكلة معينة). على سبيل المثال، المصل K + من 8.5 هو "أه-أوه!" (مرتفعة جدا).
60 - والوقاية مفهوم رئيسي (على سبيل المثال، عندما تتناول المسألة مكافحة العدوى، وفي التدريس الصحي).
مثال: الهدف الأساسي في تعليم المبيض الصفراوي مع عميل خلال فترة ما بعد الجراحة الأولى هو:
1. تسهيل صيانة سجلات المدخول والمخرجات. 2. السيطرة على الروائح الكريهة. 3. منع الجلد الاثارة حول ستوما. 4. تقليل خطر العدوى الجرح بعد العملية الجراحية.
اختر "الوقاية" (الخيار 3)، والتي بدورها قد تمنع تلوث شق البطن (الخيار 4). والخياران 1 و 2 هما هدفان ثانويان.
قد يكون هناك المزيد من النصائح الاستراتيجية نكليكس التي يمكن أن تعمل لسيناريوهات حالة مختلفة ولكن مع دراسة الدؤوب والممارسة جنبا إلى جنب مع المؤشرات أعلاه، وهناك فرصة جيدة جدا من السائد واجتياز الامتحان على المحاولة القادمة. نكليكس هو امتحان النجاح / فشل - وهذا يعني أن كل ما عليك القيام به هو إعداد ودراسة ما يكفي لتمرير. لا يحدث فرقا إذا كنت تمر مع 75 أسئلة أو 265 - بمجرد تمرير، وكنت على استعداد للترخيص في الدولة التي اخترتها. هذا الدليل هو أيضا مفيدة للطلاب الكنديين اتخاذ نكليكس في كندا لأول مرة في عام 2018 كما أنها سوف تعطيك انهيار تخطيط الامتحان وتكون بمثابة مخطط الدراسة. بالنسبة لأولئك الذين يأخذون الامتحان قريبا، نتمنى لكم كل التوفيق. اذهب إليها وتسود!
استراتيجيات نكليكس للامتحانات القادمة مجلس التمريض الخاص بك: فوندامنتال & أمب؛ نصائح الامتحان الأساسية.
هام: إذا كان تاريخ الامتحان الخاص بك هو الخروج في الأشهر القليلة المقبلة، وهذا هو أفضل وقت للانضمام لدينا كامل نكليكس-رن استعراض والبدء في دراستك لتكون جاهزة لامتحان المجلس الخاص بك. ينطبق هذا على خريجي التمريض في الولايات المتحدة وكندا.
راجع أدناه & # 8211؛ خططنا الموسعة الجديدة:
أسئلة أخرى سوف يطلب منك "تحديد كل ما ينطبق" من خمسة إلى سبعة خيارات من خلال النقر في المربعات الصحيحة لتحديد الإجابات (أسئلة مولتيبلرسبونس). في العناصر البديلة، قد تشاهد المخططات والجداول، أو قد تجد الصور والرسوم البيانية التي تتطلب تحديد الموقع الصحيح ("بقعة ساخنة") إما عن طريق نقطة والنقر أو ملء في الفراغ.
في العناصر التي تتطلب حسابا، وتحديد الأرقام التي تحتاج إلى معرفة الإجابة العددية الصحيحة واستخدام آلة حاسبة المنسدلة لملء الفراغ. وهناك بند بديل آخر هو "استجابة السحب والإفلات"، حيث يطلب منك ترتيب جميع الاستجابات الصحيحة بترتيب الأولوية: تحديد الإجراء أو العامل الذي تعتقد أنه ينبغي أن يكون أولا، ثم تحديد أيهما يجب أن يكون آخر.
ونحن نعتقد أن استراتيجيات نكليكس التالية سوف تساعدك على تضييق اختياراتك بشكل منهجي وذكاء: -
دائما، كل شيء، الجميع، أبدا، لا شيء، فقط، كل، يجب. يجب أن ينظر إلى الإجابات التي تتضمن كلمات عالمية مثل هذه بحذر لأنها تعني ضمنا أنه لا توجد استثناءات. هناك عدد قليل جدا من الحالات التي الجواب الصحيح هو أن المطلق. على سبيل المثال: يجب على الممرضين توخي الحذر عند إجراء مقابلات مع العملاء الذين لديهم مشكلة في استخدام الكحول / التبعية بسبب: 1. هؤلاء العملاء دائما مبالغا فيه. 2. هؤلاء العملاء هي أبدا متسقة.
وهناك استراتيجية جيدة نكليكس هو أن أي مثل هذه الإجابة المقترحة ينبغي النظر بعناية مع أي استثناء من شأنه أن يجعل هذا استجابة كاذبة. الجواب الأكثر معقولية على ما سبق قد يكون "العملاء الذين لديهم مشكلة استخدام الكحول / التبعية قد لا يكون مؤرخين موثوق بها".
2. أوسع، أشمل الأجوبة. اختيار الإجابة التي تشمل جميع الآخرين، والتي يشار إليها هنا باسم "تأثير مظلة."
مثال: وظيفة التمريض الرئيسية في العلاج الجماعي هو:
1. مساعدة العملاء إعطاء وتلقي ردود الفعل في المجموعة 2. تشجيع العملاء لإثارة مخاوفهم. 3. تسهيل التفاعل الجماعي بين الأعضاء. .4 تذكیر العملاء بتقدیم تعلیقاتھم إلی المجموعة.
الرقم 3 هو الخيار الأفضل لأن جميع الخيارات الأخرى تقع تحت ذلك.
3. اختبار مدى معقولية الجواب عن طريق وضع وضع معين لنفسك. على سبيل المثال، يمكن أن يقرأ السؤال: "أفضل طريقة عند إجراء المقابلات مع الأطفال الذين لديهم مخاوف غير عقلانية هي: (1) مساعدتهم على تحليل سبب شعورهم بهذه الطريقة". اسأل نفسك إذا كان من المنطقي استخدام تحليل فرويد مع سنتين من العمر، الأطفال.
4. التركيز على العميل. استراتيجية نكليكس جيدة - عادة ما يكون السبب في القيام بشيء مع العميل ليس للحفاظ على سمعة جيدة من الطبيب أو المستشفى أو ممرضة، أو إنفاذ القواعد. وسوف تركز الخيارات الخاطئة على تجنيد تعاون العميل لغرض الوفاء بالأوامر أو لأنها القاعدة.
على رؤية العميل من السرير ضد أوامر، بدلا من مجرد قول "انه ضد أوامر الطبيب بالنسبة لك للحصول على ما يصل،" قد تستجيب بشكل أفضل من خلال التركيز على كيفية العميل يتفاعل مع القيود على التنقل، بالقول، على سبيل المثال ، "أستطيع أن أرى أن كنت ترغب في الحصول على ما يصل، وأنه من المزعج لك أن تكون في السرير الآن. اسمحوا لي أن تساعد على العودة إلى الفراش بأمان ونرى ما يمكنني القيام به بالنسبة لك ". أمثلة على الخيارات التي تركز على العميل هي: الاعتراف، وتقديم خيار، وتحديد التفضيلات.
5. القضاء على أي إجابة التي من المسلم به أن أي شخص لا يستحق أو جاهل. على سبيل المثال، في السؤال، "لا ينبغي أن يقال للعميل المدى الكامل لحالتها لأن. . . "سيكون رد فعل ضعيف". . . انها لن تفهم ". اختيار الجواب الذي يركز على العميل باعتباره إنسانا يستحق.
6. عندما كنت لا تعرف أفضل إجابة، وتحتاج إلى تخمين، والبحث عن الجواب التي قد تكون مختلفة عن الآخرين. على سبيل المثال، إذا تم ذكر جميع الخيارات ولكن واحد في ملليغرام والاستثناء يقرأ "1 ز"، أن هذا الخيار قد يكون مستخرج أو أفضل خيار.
7. اقرأ السؤال بعناية لمعرفة ما إذا كان يتم استخدام معدل سلبي. إذا كان السؤال يسأل: "أي مما يلي هو أقل فائدة"، تأكد من توجيه تفكيرك وفقا لذلك. التأكيد على كلمة رئيسية مثل أقل، بطلان، أو تجنب كما تقرأ الأسئلة. في هذا النوع من السؤال، فإن الإجابة الصحيحة قد تعكس شيئا خاطئا.
8. لا تبحث عن نمط في الإجابات الصحيحة. إذا كنت قد حددت الخيار 3 للعديد من الأسئلة على التوالي، فلا تتردد في اختيار الخيار 3 مرة أخرى، إذا كنت تعتقد أن هذا هو الرد الصحيح.
9. ابحث عن الخيارات التي تعرفها صحيحة أو قد تكون غير صحيحة. استراتيجية نكليكس جيدة - يمكنك توفير الوقت وتضييق اختيارك باستخدام هذه الاستراتيجية. هذه الاستراتيجية مفيدة أيضا عندما يتطلب منك السؤال تحديد جميع الخيارات التي تنطبق. قراءة كل خيار وتحديد ما إذا كان صحيحا أم لا؛ إذا كان صحيحا، انقر على مربع على يسار الخيار. لا يوجد رصيد جزئي إذا قمت بتحديد بعض ولكن ليس كل ما ينطبق.
10. في إزالة الإجابات النفسية والاجتماعية المحتملة، تذكر أن تبحث عن أمثلة لما تم تضمينه في الاستجابات غير العلاجية (على سبيل المثال، إنكار المشاعر، الطمأنينة الكاذبة، تغيير الموضوع).
11 - إن الخيارات الخاطئة تميل إلى أن تكون إما قصيرة جدا أو طويلة جدا ومتضمنة.
12 - إن الاستجابات التمريضية النفسية - الاجتماعية الأفضل للاختيار هي تلك الردود.
(أ) التركيز على المشاعر (ما لم تكن سلامة على المحك!): "كيف كان هذا يشعرك؟" (ب) تعكس تعليقات العميل: "أنت تقول أن جعلك غاضبا". (ج) إبلاغ قبول الممرض من قبل الممرض بدلا من الانتقاد أو حكم القيمة؛ (د) الاعتراف العميل: "أرى أن كنت وينسينغ"؛ و (ه) البقاء في الوقت الحاضر: "ما الذي سيساعد الآن؟"
13- ابحث عن الردود المتوسطة والمقبولة والآمنة والمشتركة والنموذجية "المتنوعة في الحدائق"، وليس الاستجابات "الاستثناء من القاعدة" أو الاستجابات الباطنية أو المثيرة للجدل.
14. القضاء على الاستجابة التي قد تكون الأفضل للطبيب لجعل. استراتيجية نكليكس جيدة - ابحث عن استجابة رن المناسبة النفسية والاجتماعية؛ على سبيل المثال، الأطباء النفسيين تحليل الماضي، والممرضات بشكل عام تركز على المشاعر والحالات الحالية.
15. ابحث عن أوجه الشبه والتجمعات في الردود والفكرة الرئيسية الفريدة في ردود الاختيار من متعدد.
على سبيل المثال: في أي نشاط سيكون من المهم لحماية العميل الذي هو على الفينوثيازين من الآثار الجانبية لهذا الدواء؟
1. خدمات الكنيسة الأحد. 2. الحفل الشفق. 3. فيلم منتصف النهار في المسرح. 4. نزهة غداء على أرض المستشفى.
وتشمل الخيارات 1 و 2 و 3 جميعها أنشطة داخلية. الخيار 4 ينطوي على التعرض في الهواء الطلق أثناء ارتفاع أشعة الشمس. يحتاج العملاء إلى أن تكون محمية.
ضد حساسية للضوء والحروق عندما على الفينوثيازين.
16. تأكد من مالحظة ما إذا كان السؤال يطرح ما هو االستجابة األولية أو األولية التي يجب اتخاذها أو اإلجراء الذي يجب اتخاذه من قبل الممرضة. قد تكون الخيارات المدرجة صحيحة، ولكن في هذه الحالة يكون تحديد الاستجابة ذات الأولوية القصوى أمرا مهما. إذا كان السؤال يطالب باتخاذ إجراء فوري، ربما جميع الإجابات صحيحة وتحتاج إلى اختيار الإجابة ذات الأولوية. تحديد الكلمات التي تحدد أولوية: الأفضل، الرئيسي، الابتدائي، الأعظم، الأكثر.
17. عندما كنت لا تعرف الحقائق المحددة التي دعا إليها في السؤال، استخدام المهارات الخاصة بك من المنطق. واحدة من أفضل استراتيجية نكليكس هنا! - على سبيل المثال، عندما يتضمن الجواب مبالغ أو وقتا (أساسا الأعداد) ولا تعرف الإجابة ولا يمكن العثور على أي أساس للتفكير (كل شيء آخر يساوي)، تجنب الاستجابات المتطرفة (أعلى أو أقل القيم العددية).
18 - إيلاء اهتمام خاص للأسئلة التي تحسب فيها كل كلمة. قد يكون الغرض من هذا النوع من السؤال ليس فقط لاختبار معرفتك ولكن أيضا لمعرفة ما إذا كان يمكنك قراءة بدقة والعثور على النقطة الرئيسية (على سبيل المثال، في وقت مبكر مقابل في وقت متأخر من صدمة). في مثل هذه الأسئلة، كل إجابة قد تكون وفرة من الكلمات، ولكن قد يكون هناك واحد أو كلمتين التي تجعل الفرق الحرج. إذا كان للخيار عدة جوانب، يجب أن تكون جميع الأجزاء صحيحة حتى تكون الإجابة صحيحة. If you can eliminate one aspect in an answer, you can eliminate the other options with that aspect.
19. All else being equal, select the response that you best understand. Long-winded statements are likely to be included as distractors and may be a lot of words signifying little or nothing, such as “criteria involved in implementing conceptual referents for standardizing protocol.” You may want to eliminate unusual or highly technical language. Relate the situation to something that is familiar to you.
++++ GET MORE FREE NCLEX STRATEGIES IN YOUR INBOX DAILY HERE ++++
20. “Select all that apply” questions require that all correct responses must be selected to get credit. First pick out key words (write them down, if that is helpful to you). Translate, into your own words, the gist of what is asked in the question. You might close your eyes at this point and see if the answer “pops” into mind. Then, skim the answer choices, looking for the response that corresponds to what first came into your mind. Key ideas or themes to look for in psychosocial responses have been covered in this section—for example, look for a “feeling” response, acceptance, acknowledgment of the client, and reflection.
21. Look for the best answer, not the right answer; This might seem to be an obvious NCLEX Strategy but it’s well worth noting – for example, incorrect action may be the best answer if the stem asks for an action that is not appropriate (e. g., “Which of the following is an inappropriate action?” can be rephrased to say “Which action is wrong?”).
22. To narrow down the choices, first find two contradictory options; for example, hypo–hyper, flex–extend, give–withhold, dilate–constrict, increase–decrease, bradycardia–tachycardia; then focus on which one may be the correct or best choice.
23. Focus on the age-appropriate answer (e. g., “When caring for a toddler, with what safety issue should the nurse be concerned?”).
24. Time sequence points to the best choice. For example, ask yourself when is this taking place (e. g., prenatal or postpartum; preoperative or postoperative; before, during, or after; early or late; immediately?).
25. In medication administration questions, apply the 5 rights:
26. When more than one answer looks right, choose the first step of the nursing process (“assess” before “implement”). Assessment words and phrases indicate priority:
27. Isolate the verbs from the rest of the question (e. g., ask is better than tell, give, or ignore).
28. Do not overlook the obvious answer: KIS (Keep It Simple). For example, the best answer for what to do when there is a malodor in the room of a client with a colostomy is to “check the stoma for fecal leakage.” If it smells like feces, check for feces.
29. As you read what is given for assessment findings (e. g., signs and symptoms) ask yourself: Is this OK? or is it not OK?
30. When two options are correct, choose the one that covers them both (i. e., incorporates the other, like a telescope).
Example: Two hours after a liver biopsy, the nurse finds the client lying on the left side. What is the best nursing action at this time?
1. Check for bleeding. 2. Turn the client onto the right side.
Both options are correct, but choose option 2 because it incorporates option 1; it is possible to check for bleeding while turning the client over onto the right side (where the liver is), to put pressure on the site (as a preventive measure when postbiopsy bleeding is possible).
31. Look at root words to give you a clue: for example, hemi = one half (hemianopsia = “half without vision”). Break down unfamiliar words in the stem.
32. Remember Maslow—“soma before psyche”— physiological needs are before psychosocial needs (i. e., physical needs first). Use Maslow’s hierarchy to establish priorities when more than one answer looks correct.
Example: What is the priority nursing care for a client after ECT?
1. Reorient to time and place. 2. Put the side rails up. 3. Explain that memory loss is an expected outcome.
When all three options are good (as in this case), select the physical aspect of care first (option 2) rather than either of the two psychosocial options.
33. Think safety as the best choice when more than one answer could be right. Safety is a priority. See the preceding example, where putting side rails up is a “safety” action.
34. Visualize the condition, behavior, situation, and the options to help you choose the best answer. Form a mental image (e. g., what flexion looks like versus extension); visualize and sound out the answers (e. g., to eliminate trite clichés or “authoritarian - sounding” responses such as “That’s not allowed here”).
35. “Would that you could that the ideal be possible.” Choose an answer for the “ideal,” not real, world. Do not rely solely on real-world experiences to answer NCLEX® questions (i. e., on the examination, answer as if you have all the time, all the staff, and all the equipment).
36. When in doubt as to which answer is best, use the process of elimination first (e. g., eliminate what you know is incorrect) to narrow your choice to two options. The best choice will provide an answer to what the question is asking.
37. Apply the ABCS when the question calls for priorities:
38. An important goal is to maximize client actions. For example, choose options that have indicator words for “encourage”:
39. Try to turn options into true-or-false responses if possible in order to narrow down to two possible options. For example, when a question asks about adjusting insulin dosage, ask yourself, “What is true about adjusting the dose?” “Is it true or false that dosage is increased when the client has an infection?” (True). “Is it true or false that dosage is decreased when blood glucose level increases?” (False). If you find no “true” answers, look at the choices for a “maybe” answer.
++++ GET MORE FREE NCLEX STRATEGIES HERE ++++
40. Use acronyms and memory aids to help remember theory in selecting an answer. SWISS—management of Cushing’s syndrome:
Sugar (hyperglycemia) Water (fluid retention) Infection (prone to …) Sodium (retention) Sex changes (no menses)
Five “Ps” of assessing fracture:
Wound dimensions Overweight Undiagnosed infections Nutritional deficiencies Diabetes, Disabilities (e. g., immunosuppressed)
41. Reword the question if the stem says “further teaching is necessary” (e. g., the best answer will have an incorrect statement).
42. Recognize what is normal. For example, are the data presented normal, or is the sign/symptom presented an “Uh-oh!” (meaning that a problem exists)?
43. Do not delegate functions of assessment, evaluation, and nursing judgment to a Licensed Vocational/Practical Nurse (LVN/LPN) or CNA (Certified Nursing Assistant) (e. g., do not delegate: admitting a client from the OR to the unit; establishing a plan of care; teaching or giving telephone advice; handling invasive lines).
44. Do delegate activities to an LVN/LPN or CNA for clients who are stable with predictable outcomes (e. g., help ambulate a client who is 2 days postsurgery). Do delegate to an LVN/LPN or CNA activities that involve standard, unchanging procedures (e. g., take vital signs after ambulation, do clean catheterizations, simple dressing changes, suction chronic tracheostomies using clean technique).
45. In positioning a client, decide what you are trying to prevent (e. g., contractures) or promote (e. g., venous return).
46. To help decide in which position to place a client, form a mental image of each position in the options (e. g., picture supine, high Fowler’s, semi-Fowler’s, Sims’, prone, Trendelenburg, lithotomy, dorsal recumbent).
47. When none of the options looks good, identify the nursing concept implied in the options given (e. g., risk factors for infection).
48. When in doubt, first reread the question stem to obtain clues, then reread the options. When you come across a question that is about unfamiliar nursing content (e. g., paracentesis), first ask yourself, “What is the topic of the question?”, then “What do the answer choices mean?”, and then reword the question using the clues from the options.
Example: What is most important for the nurse to ask a client immediately after a paracentesis?
1. “Are you in pain?” 2. “Do you feel dizzy?” 3. “Does your underwear fit better around the belt line?” 4. “Do you need to urinate?”
The first clue is in the question stem: most important, immediately after. Then, based on rereading the options, you can reword the question to, “What is an untoward reaction (complication) after this procedure?” The answer choices relate to expected outcomes (1, 3), a question that is not relevant to ask after the procedure (4), and a complication (2), which is the correct option.
49. Recognize expected outcomes of drugs and treatments/procedures.
Example: What will indicate improvement in the.
condition of the client who has anorexia nervosa?
1. The client has gained weight. 2. The client weighs herself every day. 3. The client eats all the foods served to her. 4. The client asks the parents to bring her favorite foods.
Choose the option that shows progress toward the goal (in this condition, it is weight gain that is expected).
50. When you do not know the answer, choose what will cause the least harm.
Example: The nurse suspects abdominal wound dehiscence when lifting the edges of the client’s dressings. What should the nurse do next?
1. Tell the client to remain quiet and not cough. 2. Offer a warm drink to help relax the client. 3. Place the client with feet elevated. 4. Change the dressing.
Option 1 is the best answer, because it will not add damage that could happen with changing the position or the dressing.
“Strategies + Smart Test Taking = Good Stuff Happening!” – Brilliant Nurse.
++++ GET MORE NCLEX STRATEGIES HERE (FREE) ++++
51. Ta ke care of the client first, not the equipment or the family (unless a family member is the focus of the question).
52. If one option has generally, usually, tends to but other options do not have these qualifiers, use the one option that does have the qualifier as the best answer.
53. Identify clues in the stem, that is, look for a similar word or phrase used in the stem and in one of the options. For example, if the question states that the client is on an intermediate-acting insulin (NPH), and the stem asks for its peak action, look for a middle time. Among choices of 4, 6 to 12, 12 to 14, or 15 to 18 hours after the injection, choose 6 to 12 hours (as the midpoint).
54. If two options are similar, neither can be the answer because both are distractors.
Example: What might the nurse expect to see when a client with cirrhosis is hospitalized with ascites?
1. Client is likely to be anorexic. 2. Client’s intake will be poor, especially if served large portions.
You can eliminate both of these options because they are saying the same thing in different words: the client is likely to not be interested in eating.
55. Don’t “pass the buck”—think what is a nursing action that an RN can do before calling the MD.
Example: After surgery, a client with diabetes complains of nausea, and appears lethargic and flushed, with BP 108/78, P 100, R 24 and deep. What is the next action?
1. Call the MD. 2. Check the client’s glucose. 3. Give an antiemetic. 4. Change the IV infusion rate.
The nurse should assess (option 2) before calling the MD (who may then order an antiemetic, option 3, and alter the IV infusion rate, option 4).
56. Focus on key words in the stem of the question as your clue:
57. “Action” does not always mean choose an “implementation” type of answer. The question may ask: “What is the best nursing action?” However, the answer may be an “assessment” option.
Example: What is the best action for the nurse to take when a mother at the clinic reports that her child who has diabetes is hyperglycemic in the.
morning (215 mg/dL), although the child has been well controlled with NPH and regular insulin before breakfast and dinner?
1. Suggest that the mother give the bedtime snack earlier. 2. Suggest that the insulin be given later in the evening. 3. Suggest that they continue with the same regimen. 4. Check the blood sugar now, and suggest that the mother check it during the night.
Choose “check,” which is an “assessment” response (option 4), although the question (the stem) is phrased as an implementation (“best action” is an implementation).
58. Remember the nursing hierarchy. Go to the next line of nursing authority (e. g., staff → charge nurse; LPN/LVN → staff nurse) when the question asks to whom to report a situation. For example, if the question is about an LVN/LPN, the best answer is to report to the staff nurse.
59. When the question includes laboratory values, ask yourself whether the given value is “Uh-oh!” (meaning too high or too low), or “Uh-huh” (meaning not a particular problem). For example, a serum K+ of 8.5 is “Uh-oh!” (too high).
60. Prevention is a key concept (e. g., when the question deals with infection control, and in health teaching).
Example: The primary objective in ileostomy teaching with a client during the early postoperative period is to:
1. Facilitate maintenance of intake and output records. 2. Control unpleasant odors. 3. Prevent skin excoriation around the stoma. 4. Reduce the risk of postoperative wound infection.
Choose “prevention” (option 3), which in turn may prevent contamination of the abdominal incision (option 4). Options 1 and 2 are secondary objectives.
++++ GET MORE FREE NCLEX STRATEGIES HERE ++++
There may be more NCLEX strategy tips that can work for different case scenarios but with diligent study and practice along with the pointers above, there’s a very good chance of prevailing and passing the exam on your next attempt. NCLEX is a pass/fail exam – meaning that all you ave to do is prepare and study enough to pass. It doesn’t make a difference if you pass with 75 Questions or 265 – Once you pass, you’re ready for licensure in your chosen state. This guide is also useful for Canadian students taking the NCLEX in Canada for the first time in 2018 as it will give you a breakdown of the exam layout and serve as a study blueprint. For those taking the exam soon, we wish you all the very best. Go forth and prevail!
(Use the code: FIFTYOFF and save some money! — $50 off with full access! 🙂

Filipino Nurses Central.
Where Pinoy RNs and Future Nurses Share Online.
Posted in Test Taking Strategies in Taking the Nursing Licensure Exam.
Effective Study Techniques for the Nurse Licensure Examination.
With the November 2009 Nurse Licensure Examination (NLE) fast approaching, those who intend to take the exam on November NLE need to maximize their review by learning how to study effectively.
Here are some tips on how to study for the nursing board exams effectively:
Study when you are most alert . Some people study better at daytime while others prefer to study at night or even during the wee hours of the morning. Whatever your preferred time is, it is important to study the most difficult materials of the November 2009 Nurse Licensure Examination when you are most alert to help you focus more on the topic at hand.
Choose an appropriate study area. Your study area should be conducive for studying. An appropriate study area is well-lighted, well-ventilated, and free of distractions. You should also have a sturdy desk where you have your reference materials within your reach and a chair that supports good posture.
Create a Priority List. Barely a month before the November 2009 Nurse Licensure Examination, you should have identified nursing topics that you know very well and those topics you still need to improve on. Create a task list so you can appropriate more time for in-depth review on nursing topics you find most difficult and keep track of the nursing topics you have covered and those you still need to study on.
Take short breaks. After long, grueling hours of reviewing for the NLE, you need to take short breaks to recharge yourself. You need to walk around the room, stretch your limbs, and take cleansing breaths to improve your circulation and relax your mind and body.
Take time to nourish and hydrate yourself. Give particular attention to what you eat and drink during study periods. It is best to eat small meals every 3 to 4 hours to maintain your energy levels and avoid feeling drowsy and sluggish. Also remember to consume lots of fluids to keep you hydrated and refreshed even after hours of studying.
Have enough rest and sleep. While you need to spend long hours studying for the Nurse Licensure Examination this November, your body needs to rest in order to be in peak operating condition. When you deprive your body of the much-need rest and sleep, you will feel groggy and find it harder to concentrate on your review for the NLE.
Make use of study tools . When reviewing for the November 2009 Nurse Licensure Examination, you need all the help you need to maximize your study time. For example, if you have a hard time remembering laboratory values and drug antidotes, why not make cram sheets on these topics? Cram sheets are handy and you can go over them whenever you have the time.
Join a study group . When you think you have covered all the nursing topics included in the Scope of the Nurse Licensure Examination, one way of supplementing self-study is by joining a study group where you can exchange notes, nursing mnemonics, and tips with other group members. There may be nursing topics you have missed out on and other group members may be able to explain them to you thoroughly.
Remember that in order to succeed in the November 2009 Nurse Licensure Examination, you have to go beyond just basic studying. It is very important to learn how to study effectively and use valuable study time to your best advantage.
Nursing Board Exam Tips: Effective Stress Management Techniques.
Those who are reviewing for major exams like the November 2009 Nursing Board Exam are surely experiencing a significant amount of stress. While stress can be positive and motivate examinees to some extent, excessive stress can affect their overall functioning negatively.
Study and Test Taking Skill Tips in the Nurse Licensure Exam.
Take practice tests and Q & A drills every day. Position yourself in an atmosphere where there will be no interruptions or distractions. Develop your schedule for studying around when you are normally more awake and/or most efficient. Go through an entire drill in one sitting. Give yourself a time limit for finishing the questions. It’s important not to panic if you don’t know the answer. Taking tests is a skill like any other. In addition, taking tests can be extremely anxiety producing for some people. These people perform much more poorly on tests than they normally do in class or on the job. The best way to reduce test-anxiety is through constant exposure. Practice makes perfect!
Test Taking Strategies in Taking the Nursing Board Exam. SURELY WORKS!
Test Taking Strategies in Taking the Nursing Board Exam.
• Cover the choices when reading the question. This way, your thought process will not be influenced by the choices.
• Before looking at the choices, try formulating your answer then look at the available choices. Choose the choice closest to your own answer.
• Always read all of the choices before choosing your final answer.
• Use the process of elimination. Write an X mark beside choices that are obviously wrong.
• Answer the easier questions first. However, mark the numbers that you skipped to make sure you don’t miss answering them later.
• Only change your answer when you are absolutely sure of your new answer.
• Between positive and negative answers, the positive choice is more likely the correct answer.
• The choice that is grammatically consistent with the question is more likely the correct answer.
• The answer containing the most information is more likely the correct answer.
• When “All of the Above” is included in the choices and you find two more correct choices, “All of the above” is more likely the correct answer.
• When you find two choices that completely negate each other, chances are one of them is the correct answer.
• If you find all choices to be correct, remember that you are looking for the best answer.

11 Test Taking Tips & Strategies For Nurses.
Whether taking the NCLEX, the NLE, or your finals, these 11 test taking tips and strategies will help you understand on how to properly answer each question.
1. Read Questions Carefully.
Scores on tests are greatly affected by reading ability. In answering a test item, you should begin by carefully reading the stem and then asking yourself the following questions:
What is the question really asking? Are there any key words? What information relevant to answering this question is included in the stem? How would I ask this question in my own words? How would I answer this question in my own words?
After you have answered these questions, carefully read the options and then ask yourself the following questions:
Is there an option that is similar to my answer? Is this option the best, most complete answer to the question?
Deal with the question as it is stated, without reading anything into it, or making assumptions about it. Answer the question asked, not the one you would like to answer. For simple recall items the self-questioning process usually will be completed quickly. For more complex items the self-questioning process may take longer, but it should assist you in clarifying the item and selecting the best response.
2. Identify Keywords.
Certain key words in the stem, the options, or both should alert you to the need for caution in choosing your answer. Because few things are absolute without exception, avoid selecting answers that include words such as always, never, all, every, only, must, no, except, and none. Answers containing these keywords are rarely correct because they place special limitations and qualifications on potentially correct answers. فمثلا:
All of the following are services of the National Kidney Foundation except:
Public education programs Research about kidney disease Fund-raising affairs for research activities Identification of potential transplant recipients.
This stem contains two keywords: all and except . They limit the correct answer choice to the one option that does not represent a service of the National Kidney Foundation. When except, not, or a phrase such as all but one of the following appears in the stem, the inappropriate option is the correct answer—in this instance, option 4.
If the options in an item do not seem to make sense because more than one option is correct, reread the question; you may have missed one of the key words in the stem. Also be on guard when you see one of the key words in an option; it may limit the context in which such an option would be correct.
3. Pay Attention to Specific Details.
The well-written multiple-choice question is precisely stated, providing you with only the information needed to make the question or problem clear and specific. Careful reading of details in the stem can provide important clues to the correct option. فمثلا:
A male client is told that he will no longer be able to ingest alcohol if he wants to live. To effect a change in his behavior while he is in the hospital, the nurse should attempt to:
Help the client set short-term dietary goals Discuss his hopes and dreams for the future Discuss the pathophysiology of the liver with him Withhold approval until he agrees to stop drinking.
The specific clause to effect a change in his behavior while he is in the hospital is critical. Option 2 is not really related to his alcoholism. Option 3 may be part of educating the alcoholic, but you would not expect a behavioral change observable in the hospital to emerge from this discussion. Option 4 rejects the client as well as his behavior instead of only his behavior. Option 1, the correct answer, could result in an observable behavioral change while the client is hospitalized; for example, he could define ways to achieve short-term goals relating to diet and alcohol while in the hospital.
4. Eliminate Clearly Wrong or Incorrect Answers.
Eliminate clearly incorrect, inappropriate, and unlikely answers to the question asked in the stem. By systematically eliminating distractors that are unlikely in the context of a given question, you increase the probability of selecting the correct answer. Eliminating. obvious distractors also allows you more time to focus on the options that appear to be potentially sound answers to the question. فمثلا:
The four levels of cognitive ability are:
Assessing, analyzing, applying, evaluating Knowledge, analysis, assessing, comprehension Knowledge, comprehension, application, analysis Medical-surgical nursing, obstetric nursing, psychiatric nursing.
Option 1 contains both cognitive levels and nursing behaviors, thus eliminating it from consideration. Option 4 is clearly inappropriate since the choices are all clinical areas. Both options 2 and 3 contain levels of cognitive ability; however, option 2 includes assessing, which is a nursing behavior. Therefore option 3 is correct. By reducing the plausible options, you reduce the material to consider and increase the probability of selecting the correct option.
5. Identify Similar Options.
When an item contains two or more options that are similar in meaning, the successful test taker knows that all are correct, in which case it is a poor question, or that none is correct, which is more likely to be the case. The correct option usually will either include all the similar options or exclude them entirely. فمثلا:
When teaching newly diagnosed diabetic clients about their condition, it is important for the nurse to focus on:
Dietary modifications Use of sugar substitutes Their present understanding of diabetes Use of diabetic nutritional exchange lists.
Options 1, 2, and 4 deal only with the diabetic diet, involving no other aspect of diabetic teaching; it is impossible to select the most correct option because each represents equally plausible, though limited, answers to the question. Option 3 is the best choice because it is most complete and allows the other three options to be excluded. As another example:
A child’s intelligence is influenced by:
A variety of factors Socioeconomic factors Heredity and environment Environment and experience.
The most correct answer is option 1. It includes the material covered by the other options, eliminating the need for an impossible choice, since each of the other options is only partially correct.
6. Identify Answer (Option) Components.
When an answer contains two or more parts, you can reduce the number of potentially correct answers by identifying one part as incorrect. فمثلا:
After a cholecystectomy the postoperative diet is usually:
High fat, low calorie High fat, low protein Low fat, high calorie Low fat, high protein.
If you know, for instance, that the diet after a cholecystectomy is usually low or moderate in fat, you can eliminate options 1 and 2 from consideration. If you know that the cholecystectomy client usually is overweight, you can eliminate option 3 from consideration. Therefore option 4 is correct.
7. Identify Specific Determiners.
When the options of a test item contain words that are identical or similar to words in the stem, the alert test taker recognizes the similarities as clues about the likely answer to the question. The stem word that clues you to a similar word in the option or that limits potential options is known as a specific determiner. فمثلا:
The government agency responsible for administering the nursing practice act in each state is the:
1. Board of regents.
2. Board of nursing.
3. State nurses’ association.
4. State hospital association.
Options 2 and 3 contain the closely related words nurse and nursing. The word nursing, used both in the stem and in option 2, is a clue to the correct answer.
8. Identify Words in the Options That Are Closely Associated With Words in the Stem.
Be alert to words in the options that may be closely associated with but not identical to a word or words in the stem. فمثلا:
When a person develops symptoms of physical illness for which psychogenic factors act as causative agents, the resulting illness is classified as:
4. Reaction formation.
Option 3 should strike you as a likely answer since it combines physical and psychologic factors, like those referred to in the stem.
9. Watch for Grammatical Inconsistencies.
If one or more of the options are not grammatically consistent with the stem, the alert test taker usually can eliminate these distractors. The correct option must be consistent with the form of the question. If the question demands a response in the singular, plural options usually can be safely eliminated. When the stem is in the form of an incomplete sentence, each option should complete the sentence in a grammatically correct way. فمثلا:
Communicating with a male client who is deaf will be facilitated by:
2. Speaking loudly.
3. Find out if he has a hearing aid.
4. Facing the client while speaking.
Options 1 and 3 do not complete the sentence in a grammatically correct way and can therefore be eliminated. Option 2 would be of no assistance with a deaf client, so option 4 is the correct answer.
10. Be Alert to Relevant Information From Earlier Questions.
Occasionally, remembering information from one question may provide you with a clue for answering a later question. فمثلا:
A client has an intestinal tube inserted for treatment of intestinal obstruction. Intestinal suction can result in excessive loss of:
1. Protein enzymes.
2. Energy carbohydrates.
4. Vitamins and minerals.
If you determined that the correct answer to this question was option 3, it may help you to answer a later question. فمثلا:
Critical assessment of a client with intestinal suction should include observation for:
The correct answer is option 4. If you knew that excessive loss of water and electrolytes may lead to dehydration, you could have used the clue provided in the earlier question to assist you in answering the later question.
11. Make Educated Guesses.
When you are unsure about the correct answer to a question, it is better to make an educated guess than not to answer the question. You generally can eliminate one or more of the distractors by using partial knowledge and the methods just listed. The elimination process increases your chances of selecting the correct option from those remaining. Elimination of two distractors on a four-option multiple-choice item increases your probability of selecting the correct answer from 25% to 50%.

Nursing-Resource.
Test Taking Strategies.
The board exam is a test for entry-level nurses. This means that it does NOT expect you to know everything. So, don’t panic when you encounter questions and you do not have any idea what is being asked. Use test taking strategies in answering it.
After doing an extensive review and you still feel like you don’t know enough, don’t feel bad. It’s natural to be anxious. A little anxiety will actually help you during the board exam as it will keep you alert and focused.
Test Taking Strategies:
Take time in reading the question, read the question carefully and find out what the question is asking. Keywords are very important. Keywords in the question are usually associated with the option containing the right answer.
Be aware of the time, if you don’t know the answer take a deep breath and proceed to the next question. You need to answer each question for around 1 minute. The remaining time will be spent on taking a break once in a while when you feel tired and shading your correct answers to your answer sheet. I personally recommend a 3 minutes break every 20 minutes of answering questions.
Never, change your answer unless you are absolutely sure with your new answer. (Erasures in answer sheets are not recommended)
When answering questions which you have no idea, choose the longest option. It takes more words to make the statement correct and also remember that more words may also make the statement wrong so read them carefully.
Always focus on the Patient’s Ability rather than the Patient’s Disability. Interventions must be client/patient centered.
In choosing answers, always begin with INDEPENDENT NURSING ACTIONS .
Independent are nursing actions that the nurse may perform for the patient without the need of a doctor’s order.
Interdependent are nursing actions that collaborates with other members of the health team (Patient, Dietitian, Med-techs, Pharmacist etc.).
Dependent are nursing actions that requires a doctors order.
The nurse is caring for a patient with a fever. During the morning rounds, the patient complains of headache. The nurse proceeds to check the temperature and finds it to be elevated at 37.9 C, the nurse should:
ا. Administer paracetamol to relieve headache and fever as ordered.
ب. Perform a tepid sponge bath.
ج. Document the temperature and call the Physician.
د. Check CBC for signs of infection.
In the example above, the independent nursing action is option B . Therefore option B is the correct answer.
Choose the option that is totally different from the other choices and stick with it.
The nurse is caring for a patient on heparin infusion. During the morning care, the patient complains of sore gums after brushing teeth. The nurse should:
د. Administer protamine sulfate.
In the example above , options A , B , and D are all nursing interventions. Only option C involves nursing assessment. Therefore option C is the correct answer.
If you don’t know the right answer, look for the wrong answer and try to eliminate it first. This will narrow down your options.
Another Test Taking Strategy is that if the question is asking for a positive answer , choose the answer with positive result and vice versa. Absolute words are usually negative. Choices with “ always ” & # 8220؛ all ” & # 8220؛ never ” “ only ” are considered negative. Nursing science in not absolute.
If you encounter options that are all correct, look for the umbrella type of option that fits all the other option. Remember that no two option can be correct at the same time.
One of my favorites among the Test Taking Strategy is that if you have no clue for any of the option , choose option C . Option C is usually the best or the worst answer that you could come up with. If you are the examiner, you always put more thinking of the option C making it a tricky option.
All of the Above option, and you are positively sure that two answers are correct, and one option is doubtful, choose the All of the Above option. Remember that no two option can be correct at the same time.
The Coma, Coma and Rule in Test Taking Strategy To use this, first categorize the options with the same answers, then look for the answer that is incorrect. All other option with the incorrect answer are wrong.
If the question asks about “What Nursing Action” Always think about the NURSING PROCESS “A. D.O. P.I. E .”
If the question asks about “Patient needs” Always think about the “ MASLOW’S HIERARCHY OF NEEDS” and remember that PHYSIOLOGIC NEEDS is priority.
If the question asks you about “Prioritization” Always think about the ( ABC ) Airway, Breathing, and Circulation. If you cannot find these, choose the option which prioritize SAFETY .
In eliminating options, the similar options are automatically wrong options. For example bradycardia and slow pulse. Since both have the same meaning, automatically eliminate both of these option. No two option can be correct at the same time.
Look for opposite options. Example: High Blood Pressure and Low Blood Pressure. These options are the exact opposite. One cannot exhibit both symptom at the same time making one of the option correct.
In Psychiatric Nursing , verbalization of patient’s feelings is very important. Remember not to reinforce hallucinations and delusions. Acknowledge feelings and present reality. Nursing diagnosis is usually focused on Altered thought process/content. Goals set for patient/client is to have an optimal level of functioning.
In a community setting , the Vision Statement have words like disease free and progressive health for Filipinos. The Mission Statement have words like availability, accessibility, and affordability. The Goals Statement have words like promote, reduce, quality and equality of health for men and women.
Do practice in answering Nursing Board Exam Questions everyday as this will help you to develop test taking strategies. You need to answer at least 2000 Nursing board exam questions for you to pass the local board exam.
Check these things several Days Before:
2. Visit the site of the exam and the exact room assignment a day before the exam. Also, try locate where the nearest comfort room is located.
3. Get adequate rest and sleep.
4. Avoid dairy products and fatty foods at least 2 days before the exam.
5. Check nursing uniform and shoes to ensure that everything still fits.
6. Plan meals ahead (consider availability of food in exam site)
2. Place all belongings in a clear plastic envelope.
3. Bring medications such as anti-diarrheals, no-drowse cough and cold remedies, Broncho dilators if asthmatic, Paracetamol for headache, toothache, etc.
4. Be at the exam site early.
5. Always listen to the instructions given by the proctor. Ask questions when in doubt.
6. Take toilet breaks before the start of every exam.
7. Avoid discussing answers with others in the lobby as this will tend to increase anxiety. Use the time instead to relax in preparation for the next set of exams.

Test Taking Tips for the Nursing Board Exam.
Sometimes pure hard work and mental preparedness is not enough. The ability to answers exams or any test faster is a must specially if it is bounded by time. Usually the pressure sets in if the time is working against you and even if you’ve prepared 100%, it can ruin entirely what you have poured in. We have outlined test taking tips and strategies applicable not only in the June 2009 Nursing Board Exam but also in any type of multiple choice exams including NCLEX .
The question contains several parts:
the case (sometimes called scenario) – the description of the client and what is happening to him/her the stem – the part of the question that asks the question the correct response distracters – incorrect but feasible choices.
The problem may be a disease, a symptom or a behavior.
Is the question asking for nursing actions or client symptoms or family responses? Does the question ask about a specific aspect of nursing care assessment, planning, implementation, evaluation? Does the question ask details relevant to a specific symptom or behavior the client exhibits? Is there additional information about the client or the problem that is important?
“What action takes priority?” “What should the nurse do first?” “What should the nurse do initially?” “What is essential for the nurse to do?”
Physiologic needs are first, followed by safety needs, then love and belonging, self-esteem and self-actualization.
The first step of the nursing process is assessment! When the stem of a question asks for the initial nursing action always look to see if there is a relevant assessment answer. The nurse will take an action only when there is enough data to act. Call the physician only when there is not a nursing action that should be taken first. The stem of the question may ask for a nursing action and the correct answer may be to assess.
When the stem of the question asks what is essential for the nurse to do, think safety. Remember many of the test questions are safety questions.
Words from the question are repeated in the answer. Frequently the same word or a synonym will be in both the question and the answer.
If two or three answers say the same thing in different words none can be correct. If the answers are too alike, then neither one is correct.
The answer that is different from the others is apt to be the correct answer. It may be the longest or the shortest or simply very different in content or style.
One answer includes the others. There may be more than one correct answer. One answer is better than all the others because it includes them.
Use this handy list to check yourself every time you answer a test question.
Say to yourself, DID I CAREFULLY…
Read the stem? Read all of the options? Read the stem again? Look for key words? Eliminate obviously incorrect options?
Answers containing universal or absolute words are very apt to be incorrect. Very little in life or nursing is always correct or incorrect. Answers stated in absolute terms should be looked at with great caution.
Choosing between the two best options.
After eliminating the incorrect options and you are having difficulty choosing between two seemingly correct responses, use the following strategies:
Eliminate Similar Distracters – If two options are essentially saying the same thing or include the same idea, then neither of them can be the answer. The answer has to be the option that is different. Reread two seemingly correct options – If two options seem equally correct, reread them carefully; there must be some difference between them. Reread the stem; you may notice something you missed before. Look for a global response – A more general statement may also include correct ideas from other options.
Guidelines to follow during the exam:
Budget your time – Although you may not know exactly how many questions you’ll be asked to answer, you can estimate a little over 1 minute per question. Keep moving at a steady pace. Read each question thoroughly but quickly – In general, your first reaction to a question is the correct one. Remember that the examination is designed to determine if you’re minimally competent and safe. Concentrate on one item at a time. Don’t worry about how many questions you’ll have to answer. Answer questions as if the situation were ideal. Assume the nurse had all the time and resources needed. You’re only concerned about one patient, the one in the question. Focus on the key words in the stem. Identify whether the stem is seeking a true response or a false response. Those stems asking for false responses are easily misread. Reword a difficult stem. Try answering the question before you’ve read the options provided. Always read all options before selecting the best one. Relate each option to the stem. Use logic and common sense to figure out the correct response. Remember that the correct option will tend to have greater applicability and flexibility. Clueless? Look for clues in answer choices instead of in the stem of the question.
10 Things to Remember on the day of the examination:
Get up early. Wear comfortable clothes. Check your things. (pencils, pens, etc.) Eat breakfast. Leave early so you will arrive early. Do NOT study while you wait for your examination. Read, listen to music, relax. Leave notes and books at home. Listen carefully to the instructions given by the test administrators. Say a little Prayer before you begin.
The best of luck to all June 2009 Nursing Board Examinees !
Lippincott Review Series.
Daisy Jane Antipuesto RN MN.
Currently a Nursing Local Board Examination Reviewer. Subjects handled are Pediatric, Obstetric and Psychiatric Nursing. Previous work experiences include: Clinical instructor/lecturer, clinical coordinator (Level II), caregiver instructor/lecturer, NC2 examination reviewer and staff/clinic nurse. Areas of specialization: Emergency room, Orthopedic Ward and Delivery Room. Also an IELTS passer.

Comments